Docy

Formularul de cerere

Atunci când managerii de echipe au nevoie să angajeze unul sau mai mulți colegi noi, primul pas este să completeze o cerere de recrutare.

Cererea de recrutare este un formular care justifică nevoia angajării – de ce este nevoie de una sau mai multe persoane în echipă? Ea ar trebui să includă toate informațiile necesare despre candidatul dorit (competențe, aptitudini, calificări) dar și caracteristicile poziției (locația, perioada de angajare, salariul, etc). Pe baza acestor informații, echipa de HR poate recruta candidații potriviți.

După ce cererea de recrutare este aprobată, se poate începe procesul de recrutare.

Setează formularul

Pentru a crea o cerere de recrutare, trebuie mai întâi să stabilești care va fi formatul acesteia, respectiv ce câmpuri va conține. 

În Mingle, poți personaliza formularul de cerere cu câmpurile de care ai nevoie.

Pentru a edita formularul, dă click pe numele tău aflat în partea dreaptă sus a barei de meniu. Navighează către Setări > Cereri de recrutare .

De aici vei putea alege ce câmpuri apar în formular, precum și dacă sunt obligatorii sau opționale.

Creează formularul

Tipuri de câmpuri pentru formularul de cereri

Iată care sunt tipurile de câmpuri pe care le poți include în formular, precum și ce fel de informații pot fi introduse în acestea:

Field name Tip câmp Descriere
Titlu poziție
Text liber
Denumirea poziției pentru care se deschide cererea. Acest câmp este mereu obligatoriu. Nu-ți face griji dacă sunt mai multe cereri cu același titlu. Fiecare cerere primește automat un ID unic pentru a le putea deosebi.
Departament
Dropdown cu alegere unică
Departamentul pentru care se face recrutarea. Se pot adăuga departamente noi direct din pagina de creare a unei cereri, dacă este nevoie.
Locație
Dropdown cu alegere unică
Locația pentru care se face recrutarea. Se pot adăuga locații noi direct din pagina de creare a unei cereri, dacă este nevoie.
Număr poziții
Număr
Numărul de poziții care se pun în recrutare: câte persoane trebuie angajate pe același rol.
Salariu brut
Monedă
Câmp de tip interval, în care se poate seta valoarea minimă și maximă a salariului brut, moneda și perioada (Lunar/Anual).
Motiv recrutare
Dropdown cu alegere unică
Câmp cu opțiuni standard, nemodificabile, cu următoarele variante: Poziție nouă / Înlocuire / Alt motiv. Pentru opțiunile ”Înlocuire” și ”Alt motiv” va apărea o căsuță în care se va trece numele persoanei înlocuite, respectiv motivul recrutării.
Perioadă contract
Câmp cu alegere unică
Câmp cu opțiuni standard, nemodificabile, cu următoarele variante: Nedeterminată / Determinată (cu menționarea numărului de luni).
Poziția este bugetată
Câmp cu alegere unică
Câmp cu opțiuni standard, nemodificabile, cu următoarele variante: Da / Nu.
Descriere și cerințe poziție
Text liber
Un câmp util pentru a include informații despre responsabilități, cerințe sau nevoia pentru care se solicită o nouă angajare. Acest câmp este doar cu scop intern și nu va fi vizibil candidaților.
Tip contract
Dropdown cu alegere unică
Câmp cu opțiuni standard, nemodificabile, cu următoarele variante: Full-time / Part-time / Contract de colaborare.
Senioritate
Dropdown cu alegere unică
Câmp cu opțiuni standard, nemodificabile, cu următoarele variante: Fără experiență / Junior / Middle / Senior / Executive.
Program
Dropdown cu alegere unică
Câmp personalizabil ce îți permite să definești o listă de opțiuni direct din cadrul cererii de recrutare.
Manager direct
Dropdown cu alegere unică
Câmp personalizabil ce îți permite să definești o listă de opțiuni direct din cadrul cererii de recrutare.
Atenție

Odată definit, formularul este unic pentru toate cererile de recrutare.

Salvează formularul

După ce ai setat structura formularului, apasă pe butonul Salvează modificările aflat în josul paginii.

Modifică formularul

Poți modifica oricând structura formularului.

Când modifici un formular, ai în vedere următoarele:

  • Dacă ai adăugat un câmp nou în formular, acesta va apărea la toate cererile de recrutare, inclusiv la cele existente. Chiar dacă este un câmp obligatoriu, nu va trebui să mergi să îl completezi la cererile deja create, decât în cazul în care dorești să faci și alte modificări în cadrul acestora.
  • Dacă ai șters un câmp din formular, acesta va fi șters din toate cererile de recrutare, chiar și în cele în care era inițial completat. Informațiile din acest câmp nu se vor șterge și vor reapărea în pagina cererii dacă îl reactivezi ulterior.
CONTENTS