Ghidul cererilor de recrutare pentru manageri
Ce este Mingle
Mingle este o platformă de recrutare care ajută echipa de HR să gestioneze cererile de recrutare și candidații, dar și să păstreze într-un singur loc toate informațiile esențiale în procesul de angajare.
Din secțiunea de Cereri de recrutare poți crea o cerere de recrutare, în cazul în care dorești să angajezi o persoană nouă în echipa ta. După completare, cererea va ajunge la echipa de recrutare, iar tu vei putea urmări evoluția ei direct din Mingle.
Pentru a începe, accesează mingle.ro, introdu adresa ta de e-mail și parola aleasă la crearea contului. Dacă parola nu îți mai este la îndemână, apasă pe „Ai uitat parola?” și vei primi un e-mail cu pașii necesari pentru resetare.
Odată ce ți-ai accesat contul, iată ce poți face pe Mingle în secțiunea de Cereri de recrutare:
Creează o cerere de recrutare
Atunci când ai nevoie să angajezi un coleg nou în echipa ta, primul pas este să completezi o cerere de recrutare.
Cererea de recrutare este un formular care justifică nevoia angajării – de ce este nevoie de una sau mai multe persoane în echipă? Ea ar trebui să includă toate informațiile necesare despre candidatul dorit (competențe, aptitudini, calificări) dar și caracteristicile poziției (locația, perioada de angajare, salariul, etc). Pe baza acestor informații, echipa de HR poate recruta candidații potriviți.
După ce cererea de recrutare este aprobată, se poate începe procesul de recrutare.
În bara de meniu de sus, dă click pe secțiunea „Cereri”. Vei accesa astfel baza de cereri de recrutare din Mingle.
În colțul din dreapta sus, apasă butonul Adaugă cerere.
Ți se va deschide o fereastră unde poți completa toate informațiile necesare.
Atenție: dacă ai nevoie de mai multe persoane în echipa ta, dar fiecare rol are caracteristici diferite (de exemplu, Contabil junior și Contabil senior), trebuie să creezi câte o cerere pentru fiecare rol. Dacă, în schimb, rolurile sunt identice, poți crea o singură cerere și la câmpul "Număr poziții" completezi cu câte peroane ai nevoie.
Pentru unele câmpuri din cerere poți defini chiar tu opțiuni din care să alegi, dacă nu le găsești deja în listă.
Aceste câmpuri sunt: Departament, Locație, Program, Manager direct.
Dacă opțiunea dorită de tine nu se află deja în lista derulantă, o poți crea astfel: scrie numele noii opțiuni, apoi apasă butonul "Adaugă" care apare dedesubt.
După ce ai terminat de completat informațiile necesare, apasă butonul Trimite cererea aflat în partea din dreapta sus a ecranului.
În pagina principală a tab-ului "Cereri" vei vedea cererile de recrutare create de tine, precum și statusul în care se află fiecare cerere.
Lasă comentarii în cerere
Odată ce o cerere de recrutare este creată, poți face diverse activități cu ea: să lași un comentariu, să menționezi un coleg sau să anexezi documente.
Pentru a lăsa un comentariu dă click pe iconița „Notă” din dreapta sus. Se va deschide o fereastră de comentarii.
Poți chiar să menționezi un alt coleg cu @numele colegului. În cazul acesta, colegul tău va primi o notificare pe e-mail cu comentariul în care a fost menționat.
Tot aici poți încărca fișiere dând click pe butonul „Adaugă fișiere”.
Vezi statusul cererii
Din pagina unei cereri poți urmări atât statusul ei, cât și informații precum istoricul comentariilor, recrutorul responsabil, sau persoanele angajate.
În momentul în care s-a început procesul de recrutare pentru cererea ta, aceasta va trece în statusul "În recrutare". Vei vedea jobul cu care este conectată și, dacă e cazul, numele recrutorului responsabil.
În momentul în care echipa de recrutare a angajat pe cineva pe baza cererii create de tine, vei vedea numele persoanei în cadrul cererii. Cererea se va afla în statusul "În recrutare" până când vor fi angajate toate persoanele necesare.
Atunci când s-au angajat toate persoanele solicitate de tine în cererea de recrutare, aceasta va trece în statusul "Finalizat".