Ghidul cererilor de recrutare pentru manageri
Ce este Mingle
Mingle este o platformă de recrutare care ajută echipa de HR să gestioneze cererile de recrutare și candidații, dar și să păstreze într-un singur loc toate informațiile esențiale în procesul de angajare.
Din zona de cereri de recrutare tu poți crea o cerere de recrutare, în cazul în care dorești să angajezi o persoană nouă în echipa ta. Ulterior, vei putea urmări statusul acestei cereri și vei vedea când este finalizată.
Ca să începi, accesează mingle.ro, introdu adresa ta de e-mail și parola aleasă la crearea contului. Dacă parola nu îți mai este la îndemână, apasă pe „Ai uitat parola?” și vei primi un e-mail cu pașii necesari pentru resetare.
Odată ce ți-ai accesat contul, iată ce poți să faci în Mingle în zona de cereri de recrutare.
Creează o cerere de recrutare
Atunci când ai nevoie să angajezi un coleg nou în echipa ta, cererea de recrutare este punctul de pornire oficial al procesului de recrutare.
În această cerere completezi informațiile necesare: de ce ai nevoie de una sau mai multe persoane în echipă, care este profilul dorit (abilități, aptitudini, certificări, etc), care este bugetul salarial, și altele.
Pe baza acestor informații, echipa de HR poate căuta candidații potriviți.
În bara de meniu de sus, dă click pe secțiunea „Cereri”. Vei accesa astfel baza de cereri de recrutare din Mingle.
În colțul din dreapta sus, apasă butonul Adaugă cerere.
Ți se va deschide o fereastră unde poți completa toate informațiile necesare.
Atenție: dacă ai nevoie de mai multe persoane în echipa ta, dar fiecare rol are caracteristici diferite (de exemplu, Contabil junior și Contabil senior), trebuie să creezi câte o cerere pentru fiecare rol. Dacă, în schimb, rolurile sunt identice, poți crea o singură cerere și la câmpul "Număr poziții" completezi cu câte peroane ai nevoie.
Pentru unele câmpuri din cerere poți defini chiar tu opțiuni din care să alegi, dacă nu le găsești aflate în listă.
Aceste câmpuri sunt: Departament, Locație, Program, Manager direct.
Dacă opțiunea dorită de tine nu se află deja în lista derulantă, o poți crea astfel: scrie numele noii opțiuni, apoi dă click pe butonul "Adaugă" care îți apare sub text.
După ce ai terminat de completat informațiile necesare, apasă pe butonul Salvează aflat în partea din dreapta sus a ecranului.
În pagina principală a tab-ului "Cereri" vei vedea cererile de recrutare create de tine, precum și statusul în care se află fiecare cerere.
Lasă comentarii în cerere
Odată ce o cerere de recrutare este creată, poți să faci diverse activități cu ea: să lași un comentariu, să menționezi un coleg sau să anexezi documente.
Pentru a lăsa un comentariu dă click pe iconița „Notă” din dreapta sus. Se va deschide o fereastră de comentarii.
Poți chiar să menționezi un alt coleg cu @numele colegului. În cazul acesta, colegul tău va primi o notificare pe e-mail cu comentariul în care a fost menționat.
Tot aici poți încărca fișiere dând click pe butonul „Adaugă fișiere”.
Vezi statusul cererii
Poți vedea statusul cererii și din pagina ei, precum și persoana / persoanele care au fost angajate (dacă este cazul).
În momentul în care pentru cererea ta s-a început procesul de recrutare, cererea va trece în statusul "În recrutare". Vei vedea jobul cu care este conectată și, dacă este setat, și numele recrutorului responsabil.
În momentul în care echipa de recrutare a angajat pe cineva pe baza cererii create de tine, vei vedea numele persoanei în cadrul cererii. Cererea se va afla în statusul "În recrutare" până când vor fi angajate toate persoanele necesare.
Atunci când s-au angajat toate persoanele solicitate de tine în cererea de recrutare, cererea va trece în statusul "Finalizat".